ازفرمايشات امام خميني ره

توصــيــه بــه جوانــــان

امام خميني ره

 من در اينجا به جوانان عزيز كشورمان ،به اين ذخيره هاي عظيم الهي وبه اين گلهاي معطر ونوشكفته جهان اسلام سفارش ميكنم كه قدر وقيمت لحظات شيرين زندگي خود را بدانيد و خودتان را براي يك مبارزه علمي وعملي بزرگ تا رسيدن به اهداف عالي انقلاب اسلامي آماده كنيد.

امام خميني ره

پيش كسوتان شهادت

امام خميني ره

من در ميان شما باشم يا نباشم به همه شما وصيت و سفارش مي كنم كه نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد، نگذاريد پيش كسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند..

امام خميني ره

نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام

امام خميني ره

مسئولان ما بايد بدانند كه انقلاب ما محدود به ايران نيست. انقلاب مردم ايران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‏داري حضرت حجّت ـ ارواحنا له الفداء ـ است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

امام خميني ره

قرائت قرآن

امام خميني ره

 

 فرزندم! با قرآن، اين بزرگ كتاب معرفت آشنا شو، اگر چه با قرائت آن، و راهي از آن به سوي محبوب باز كن و تصور نكن كه قرائت بدون معرفت اثري ندارد كه اين وسوسه شيطان است.

امام خميني (ره) 

دوام بر وضو

امام خميني ره

براي جلوگيري از شر نفس و شيطان ،دوام بر وضو را سفارش مي فرمودند و شيخ ما مي گفتند:[وضوبه منزله لباس جندي است]

امام خميني ره

غيبــــــــت

امام خميني ره

بدان كه علاج اين خطيئه عظيمه (غيبت) چون خطيئات ديگر به علم نافع و عمل توان كرد. اما علم پس چنين است كه انسان تفكر كند در فايده اين عمل و آن را مقايسه كند با نتايج سود و ثمرات زشتي كه دارد. سپس آن را در ميزان عقل گذاشته و از آن نتيجه گيرد. البته انسان با خود دشمني ندارد و تمام معاصي از روي جهالت و ناداني و غفلت از خود گناه و نتايج آن از او سر مي زند. تنها فايده خيالي آن، اين است كه انسان به قدر چند دقيقه از روي شهوت نفساني سخن مي گويد.

امام خميني ره

توصيه به خواندن دعاي عهد

امام خميني ره

يكي از اموري كه امام در روزهاي آخر به من توصيه مي كردند، خواندن دعاي عهد بود، ايشان مي گفتند؛ صبح ها سعي كن اين دعا را بخواني، چون در سرنوشت انسان دخالت دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: ازفرمایشات امام ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:39 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :